Nieuws
11 september 2023

Relatieonderzoek GERRIT: klantvriendelijk, betrouwbaar en een mooi rapportcijfer

GERRIT is klantvriendelijk en betrouwbaar. Dat zeggen we niet zomaar zelf, dat is de mening van onze klanten. In juli en augustus voerden we een relatieonderzoek uit: hoe denken zorgaanbieders in Noord-Nederland over ons, hoe beoordelen ze onze dienstverlening en op welke vlakken kunnen we ons verbeteren?

Mooi rapportcijfer

Visuele weergave uitkomsten relatieonderzoek GERRITGERRIT krijgt een 7,6 als algemene beoordeling. “GERRIT helpt bij veilige gegevensuitwisseling van patiëntgegevens en brengt zorgorganisaties in de regio samen”, aldus één van de respondenten. In 2019 hielden we een vergelijkbaar onderzoek, toen gaven zorgaanbieders ons een 7,1. Een mooie verbetering ten opzichte van 4 jaar geleden dus! Aan het onderzoek deden vertegenwoordigers mee van ziekenhuizen, huisartsen, apotheken, careinstellingen (VVT, GGZ, gehandicaptenzorg, revalidatecentra), fysiotherapeuten en overige eerstelijnszorgverleners.

GERRIT in één woord

Als je GERRIT in één woord zou moeten omschrijven, dan komen de meeste klanten uit op betrouwbaar. Onze kracht is klantvriendelijkheid, aldus de respondenten. Zorgaanbieders kennen ook een hoge score toe aan onze dienstverlening: vier van de vijf sterren.

Verbeterpunten

Zorgaanbieders zien ook mogelijkheden voor verbeteringen. Zo merken klanten op dat niet altijd duidelijk is wat GERRIT doet en waarom we bijvoorbeeld dienstverlening aanbieden. Ook nodigen verschillende zorgaanbieders ons uit (vaker) in de dagelijkse praktijk te komen kijken hoe zorgverleners werken en waar zij behoefte aan hebben. “Kom eens op de koffie”, aldus één van de respondenten. Die uitnodiging nemen we van harte aan.

Wat doen we met de uitkomsten van het relatieonderzoek?

De uitkomsten van het relatieonderzoek geven een mooi inzicht in hoe klanten over ons denken. Een aantal respondenten heeft vragen gesteld, die proberen we in de komende tijd zoveel mogelijk te beantwoorden. Verder gebruiken we de uitkomsten en suggesties om onze communicatie over zowel onze RSO-rol als onze dienstverlening te verbeteren.

Vragen of opmerkingen?

Heb je nog vragen of opmerkingen naar aanleiding van het relatieonderzoek? Wil je meer weten over de dienstverlening van GERRIT? Of nodig je ons uit voor een kijkje in de keuken? We horen het graag. Neem contact op met Nienke Vijver, communicatieadviseur of bel met onze Servicedesk via 085-7604076.